با پیشرفت تکنولوژی و تولید تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته، جرثقیل به عنوان یکی از مهم ترین ماشین آلات در بخش صنایع مورد استفاده قرار گرفت. از جرثقیل ها برای جابجایی اجسام و بار در صنایع مختلف استفاده می کنند. پس با توجه به اهمیت این ماشین، کیفیت و قیمت آن برای صاحبان صنایع اهمیت بالایی دارد. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی این محصول و قیمت جرثقیل دروازه ای، سقفی و بازویی بپردازیم.

قیمت جرثقیل دروازه ای

معرفی جرثقیل دروازه ای

جرثقیل دروازه یا سقفی یکی از انواع جرثقیل های مورد استفاده در صنایع به حساب می آید. این دستگاه صنعتی در دو نوع تک پل و دو پل تولید و به بازار عرضه می شود.

اما تفاوت این دو نوع چیست؟

همانطور که از نام آنها مشخص است، جرثقیل دروازه ای دو پل توانایی تحمل وزن بیشتری را نسبت به تک پل دارد. به طوری که می تواند حداقل وزن 5 تن به بالا را تحمل کند. این در حالیست که جرثقیل سقفی تک پل، تنها تحمل وزن زیر 10 تن را دارد.

از طرفی دوپل بهترین گزینه برای دهانه هایی با عرض بیشتر از 12 متر است. اما از تک پل برای دهانه هایی با عرض کمتر از 20 متر استفاده می کنند.

سفارش طراحی جرثقیل دروازه ای

همانطور که گفتیم جرثقیل سقفی یا دروازه ای کاربرد گسترده ای در صنعت دارد. در صورت عدم طراحی و ساخت صحیح و اصولی این ماشین آلات، صنایع با مشکلات بزرگی مواجه می شوند. در نتیجه طراحی جرثقیل دروازه ای نیازمند تخصص و تجربه بالایی است.

گروه صنعتی دژکام فلز، طراح و مجری انواع جرثقیل های صنعتی، با بهره مندی از دانش روز دنیا و به کمک جمعی از متخصصان، آماده ارائه بهترین محصول به شما عزیزان است. شما میتوانید برای دریافت مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نکات کلیدی برای طراحی جرثقیل سقفی

کیفیت و نوع روش طراحی این نوع از جرثقیل اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل رعایت یکسری نکات در زمان طراحی آن لازم است. در ادامه برخی از نکات را ذکر کرده ایم:

ساخت جرثقیل سقفی در شهرک صنعتی

مزایای خرید جرثقیل سقفی و دروازه ای 

قیمت انواع جرثقیل دروازه ای

قیمت جرثقیل نیم دروازه ای یا Semi Gantry Crane

به طور کلی قیمت جرثقیل دروازه ای با توجه به نوع آن، سبک طراحی، تجهیزات به کار رفته در روند ساخت و ابعاد آن تعیین می شود.

یکی از انواع این جرثقیل را می توان جرثقیل نیم دروازه ای که به شکل حرف لاتین L طراحی می شود، دانست. نحوه عملکرد آن به این صورت است که یک طرف جرثقیل روی ریل زمینی و طرف دیگر روی تیرهای سقفی حرکت می کند. از این نوع در مواردی استفاده می شود که تنها نیاز به اشغال کردن بخشی از عرض سالن باشد نه کل آن. از جرثقیل نیم دروازه ای برای بارگیری و تخلیه بار در فضای آزاد استفاده می کنند.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت این تجهیزات صنعتی با گروه دژکام فلز تماس بگیرید.

قیمت جرثقیل دروازه ای دو پل

همانطور که از نام آن مشخص است، شامل دو پل، دو تکیه گاه کالسکه، بالابر و تجهیزات برقی است. از آن برای بارگیری، جابجایی و تخلیه بار در محیط باز استفاده می کنند. 

قیمت جرثقیل دروازه ای تک پل

جرثقیل دروازه ای تک پل برای بارگیری و تخلیه با ظرفیت های محدود ساخته می شود. اما نکته قابل توجه این نوع جرثقیل این است که براکت یا کنسول آن، عرض بیشتری را پوشش می دهد.

برای اطلاع از قیمت جرثقیل دروازه ای تک پل، تماس بگیرید.

خرید جرثقیل دروازه ای کارگاهی

خرید جرثقیل سقفی در پاکدشت

جرثقیل ها عمدتا برای جابجایی استفاده می شوند. در صنایع مختلف نیز برای بارگیری یا تخلیه بارها به ماشین آلات خاصی نیاز است. جرثقیل دروازه ای کارگاهی یکی از انواع جرثقیل های صنعتی است که در کارخانه های بزرگ، انبارها و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

اجزای جرثقیل دروازه ای، نحوه طراحی و همچنین کیفیت آنها ارتباط مستقیم با قیمت جرثقیل دروازه ای کارگاهی دارد. اگر درحال حاضر صاحب صنایع یا انبار هستید و یا می خواهید به تازگی آن را تاسیس کنید، حتما باید به فکر خرید جرثقیل مناسب آن محیط باشید.

گروه صنعتی دژکام فلز، علاوه بر فعالیت در حوزه سوله سازی، به صورت تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و نصب انواع جرثقیل نیز فعالیت دارد. تیم متخصص و حرفه ای ما، با توجه به نوع کسب و کار شما، نیاز آن و همچنین پتانسیل آن محیط، اقدام به طراحی و ساخت جرثقیل سقفی می کند.

معرفی جرثقیل بازویی

یکی دیگر از انواع جرثقیل های پرکاربرد در صنایع، جرثقیل بازویی است. از این جرثقیل برای ظرفیت های زیر 10 تن استفاده می کنند. از ویژگی های منحصر به فرد جرثقیل بازویی می توان به امکان نصب و اجرا در فضای بسیار محدود اشاره کرد.

جرثقیل بازویی می تواند حرکت های بالابری، عرضی و حول محور مرکزی را به سادگی انجام دهد. همین قابلیت سبب کارایی بالای آن حتی در محیط های کوچک نیز شده است.

قیمت انواع جرثقیل بازویی صنعتی

ساخت جرثقیل بازویی دکلی

برخلاف جرثقیل بازویی ایستاده، مدل دکلی آن نیاز به فونداسیون خاصی ندارد. برای طراحی و اجرای آن، شما به 6 اینچ بتن نیاز دارید. تکیه گاه اصلی جرثقیل بازویی دکلی، سقف یا دیوار می باشد. این ماشین صنعتی با طول بوم 3 تا 13 متر و با قابلیت چرخش 360 درجه در دژکام فلز طراحی می شود.

قیمت جرثقیل بازویی دیواری

همانطور که از نام آن مشخص است، به راحتی به روی ستون های حمال یا دیوار قابل نصب می باشد. عمدتا از آن به عنوان مکمل جرثقیل سقفی استفاده می کنند. 

نکته قابل توجه اینجاست که امکان نصب جرثقیل بازویی دیواری به بالاترین نقطه سقف وجود دارد. همچنین می تواند به راحتی زیر موانع موجود در کارگاه یا اطراف آن نصب شده و کارایی بالایی نیز داشته باشد. این ماشین صنعتی دارای طول بوم 2 تا 9 متر، ظرفیت حداقل 5 تن و چرخش 180 تا 200 درجه می باشد.

ساخت جرثقیل بازویی مفصلی

جرثقیل بازویی مفصلی نسبت به مدل های دیگر آن پیشرفته تر می باشد. این جرثقیل می تواند به سادگی بارها را در گوشه ها، ستون ها جابجا کرده و به سادگی آنها را در داخل یا زیر ماشین آلات یا کانتینر ها ببرد.

بازوی اصلی آن قابلیت چرخش 200 درجه داشته و بازوی فرعی تا 360 درجه نیز می چرخد. با توجه به شیوه طراحی آن، به راحتی و به کمک جرثقیل بازویی مفصلی می توان به نزدیک ترین و دورترین نقاط یک کارگاه دست پیدا کرد.