دژکام فلز:ساخت سوله-اسلکت فلزی-جرثقیل
09125029744

شرکت سوله سازی دژکام فلز

کاربرد سوله چیست؟

ساخت سوله مدرن در گروه صنعتی دژکام فلز

یکی از انواع سازه که امروزه بسیار مورد توجه صنعتگران قرار گرفته است، انواع سوله است. این سازه فلزی با انعطاف پذیری بالای خود توانسته برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. هزینه ساخت سوله نسبت به سازه های دیگر بسیار کمتر است و همین مسئله به عنوان مزیت آن به حساب می آید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا در مورد کاربرد سوله صحبت کنیم.

7 کاربرد مهم سوله

سوله، سازه‌ای با کاربردهای متنوع است. رد پای سوله را در کشت و صنعت به وفور می توان یافت.

هفت مورد از مهم‌ترین کاربرد سوله را می‌توان در لیست زیر فهرست کرد:

سالن‌های انبار توزیع و پخش کالا

سالن‌های نمایش و آمفی تئاتر

نمایشگاه‌های بین المللی کتاب

جایگاه مراقبت از هواپیما

سالن‌های ورزشی و هنرهای رزمی

پرورش و نگهداری دام، طیور و آبزیان

سالن‌های زیبایی

سوله با کاربری سالن انبار

سوله با کاربری سالن انبار، به منظور ذخیره و نگهداری محصولات تجاری  صورت می‌گیرد. اغلب انبارهای تجاری، مجهز به سیستمی منضبط در راستای طبقه‌بندی اجناس و کالاها هستند. مواد و محصولات داخل انبار برای نگهداری در طول زمان به استانداردهای خاصی نیاز دارند. نور، دما و تجهیزات نگهداری مواد با توجه به متریال محصول در نظر گرفته می‌شود.

انواع انبارهای ساخته شده با سازه سوله عبارتند از:

انبار سرپوشیده

انبار با محوطه باز

انبار با محوطه پوشیده و سربسته

انبارهای سرپوشیده ، دیوارکشی نشده‌اند. اغلب برای موادی استفاده می شوند که در مقابل بارش آفتاب و باران، فاسد نمی شوند.

انبارهای با محوطۀ باز، بدون سقف هستند. از محصولاتی نگهداری می کنند که حساسیت به باران و تابش آفتاب نداشته باشند. معمولا این انبارها از نگهداری محصولاتی با ابعاد بزرگ و عظیم الجثه سود می برند.

انبارهای با محوطه پوشیده و سربسته، سقفی دیوارکشی شده دارند. این انبارها بی در و پیکر نبوده، کیپ و بدون منفذ هستند. معمولا برای حفظ محصولات از گزند شرایط جوی و محیطی استفاده می‌شوند.

سوله با کاربری سالن هنر های نمایشی

نمونۀ دیگری از کاربرد سوله در سالن‌های برگزاری نمایش و هنرهای تئاتر و سینما است. این سالن‌ها با توجه به پردۀ نمایش، با نورگیری مناسب طراحی می‌شوند.

کاربرد سوله به عنوان نمایشگاه بین المللی کتاب

سوله های نمایشگاهی کتاب، با توجه به خلاقیت ساخته می‌شوند. هیچ آداب و ترتیبی در ساخت آنها وجود ندارد. فقط کافی است ایمنی مورد نیاز آن ها را برآورده کنند.

جایگاه مراقبت از هواپیما

سوله هایی با این کاربری، ظرفیت گنجاندن هواپیما را در خود دارند. فضای این سوله ها براساس جثه هواپیما در نظر گرفته می شود.

سالن‌های ورزشی و هنرهای رزمی

سوله‌های با کاربری سالن ورزشی، به منظور فعالیت‌های بدنی و انجام مسابقات ورزشی ساخته می‌شوند. این سوله‌ها برای رشته های مختلف ورزشی کاربرد دارند. این سوله ها، سالن‌های ژیمناستیک و سالن‌های استخر سرپوشیده را هم در بر می‌گیرند. همچنین برای هنرهای رزمی هم مناسب هستند.

مربیان بدنسازی در سال‌های اخیر استقبال قابل توجهی از سوله‌ها برای ساخت سالن پرورش اندام کرده اند.

پرورش و نگهداری دام، طیور و آبزیان

یک نمونه از کاربرد سوله استفاده در دامداری، مرغداری و پرورش ماهیان زینتی است. سوله هایی با این منظور، باید براساس نوع دام و طیوری که پرورش می شود، طراحی شوند.

برای مثال، سالن پرورش ماهیان زینتی باید مناسب با رطوبت، دما، نور و دیگر عوامل مورد نیاز آکواریوم باشد. سوله‌های آکواریومی نسبت به تغییرات دما و رطوبت بسیار حساس هستد. رطوبت این سوله‌ها باید برای نگهداری و یا فروش غذای آبزیان نیز قابل کنترل باشد.

در طراحی سوله‌ها ی مرغداری باید حوضچه هایی تعبیه شود. این حوضچه ها هوای داخل سالن‌ها را در تابستان، خنک نگه می دارند. این سوله باید از قرنطینه لازم برخوردار باشند. بعضی از این مرغداری‌ها در مسافتی نزدیک با سوله تولید خوراک دان مرغ  مورد نیاز خود قرار دارند. سوله‌ها ی تولید دان مرغ جهت آسیاب کردن غلات، گرد و غبار زیادی تولید می‌کنند.

در طراحی سوله های پرورش دام و طیور به هیچ عنوان نباید از سازه های یو بی ام استفاده شود. چون سوله های یوبی ام، آلودگی را جذب می‌کنند.

کاربرد سوله به عنوان سالن های زیبایی

در سالهای اخیر، استفاده از سوله در ساخت سالن‌های زیبایی، توجه ناخن کارها را به خود جلب کرده است. فضای این سالن‌ها با در نظر گرفتن سلیقه تقاضا کننده و به هدف جذب مشتریان او طراحی می‌شود.

توجه داشته باشید که کاربردهای متعدد سوله به موارد ذکر شده محدود نمی‌شود. سوله در انواع صنایع غذایی و گلخانه‌ای کاربرد دارد. در صنایع غذایی بر حسب نیاز از سوله‌های سردخانه‌ای و سوله‌های کشتارگاهی نیز استفاده می‌شود.

 کاربرد سوله بر اساس حجم

کاربرد سوله بر اساس حجم آنها نیز تعیین می شود. بر این اساس می توان به موارد زیر اشاره کرد.

سوله سبک خرپایی

کاربرد سوله سنتی تیرورقی

استفاده به عنوان سوله‌های نیمه‌سنگین

کاربرد سوله سبک خرپایی

ساخت سوله صنعتی مستحکم و مقرون به صرفه
دژکام فلز بهترین تولید کننده و سازنده انواع سوله صنعتی و اسکلت های فلزی

سوله‌های خرپایی که به سوله‌های سبک هم شناخته می‌شوند، معمولاً بمنظور برآورده کردن اهداف فرعی و جانبی به بهره‌برداری می‌رسند. سوله سایبان، یکی از انواع سوله های خرپایی است که در این نوع سوله ها، بار وارده زیادی به سازه وارد نمی‌شود.

سوله‌های سبک بدلیل استفاده از ورقه‌هایی با ضخامت کمتر نسبت به ورقه های سوله های فولادی در طول زمان به هزینه‌های نگهداری بیشتری نیاز دارند.

سوله سبک خرپایی از پیچیدگی خاصی برای اجرا و ساخت برخوردار است. به همین دلیل، طراحی و اجرای این نوع سوله‌ها کار هر سوله سازی نیست.برای دریافت استاندارد فنی و ایمنی لازم، این سازه ها باید حتما زیر نظر متخصصین ساخته شوند.

موارد استفاده از سوله سنتی تیرورقی

سوله سنتی که به آن سنگین یا تیرورقی هم گفته می‌شود، نوعی سوله است که به منظور بهره‌گیری از مشاغل پیچیده تولیدی و صنایع سنگین، مورد تقاضا و بهره برداری واقع می‌شود. سوله سنتی، می‌تواند نیازهای گسترده‌ای از سیستم‌های صنعتی و تولیدی پیشرفته را برآورده کند. این سوله‌های سنگین، پیچیدگی خاصی دارند. با توجه به همین پیچیدگی، صرفاً در مشاغل عظیم و کاربری های حجیم مورد بهره برداری قرار می‌گیرند. بعنوان مثال، کارخانجات پیشرفته، پالایشگاه های پتروشیمی، نیروگاه ها و صنایعی مشابه از سوله های تیرورقی استفاده می‌کنند. قطعات سوله‌های تیرورقی به شکل عدد ۸ می‌باشند.

کاربری سوله نیمه‌سنگین

برخی از کارخانجات صنعتی با تولید محصولاتی در ابعاد بزرگ، معمولاً در طبقه بندی سوله های نیمه سنگین گنجانده می‌شوند. ابعاد این نوع سوله تقریبا در اندازه‌های بزرگ است. سوله‌های نیمه سنگین، معمولا پس از کاربری عظیم و بزرگ در رده دوم، رتبه‌بندی خواهند شد. کارخانجات تأمین لوازم صنعتی و صنایع ساخت قطعات یدکی برای ماشین آلات و ابزارآلات متنوع، در ردیف سوله های نیمه سنگین هستند.

خرید انواع سوله با قیمت مناسب

گروه صنعتی دژکام فلز، طراح و سازنده انواع سوله فلزی و صنعتی در ایران می باشد. این مجموعه با سالها تجربه در این زمینه، با توجه به بودجه، نیاز، کاربرد و متراژ محیط، بهترین طراحی سوله را ارائه می دهد.

اگر قصد راه اندازی واحد صنعتی خاصی را دارید، خرید سوله بهترین گزینه برای شما خواهد بود. به این ترتیب با صرف هزینه کمتر می توانید یک سازه با مقاومت بالا داشته باشید.

برای خرید و اطلاع از قیمت نحوه طراحی، با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *