دژکام فلز:ساخت سوله-اسلکت فلزی-جرثقیل
09125029744

شرکت سوله سازی دژکام فلز

هزینه ساخت سوله در سال 1403

قیمت سوله فلزی-دژکام فلز سازنده سوله فلزی در تهران و شهرستانها

هزینه ساخت سوله در سال 1403

برای اجرای مقرون به صرفه ترین اسکلت فلزی، لازم است هزینه ساخت سوله را بدانید. سوله با کاربرد چشمگیرش در رقابتی جدی با سایر سازه هاست. سازه ای فلزی که ساخت آن در محیط های بدون ستون میانی، قابل اجراست. سالن های مسابقات ورزشی،  انبار نگهداری کالا، کارخانجات صنعتی و شرکتهای خدماتی و … همگی از کاربری های متنوع سوله هستند. به منظور برآورد دقیق ازهزینۀ ساخت این سازۀ فلزی، شما را با جزِئیات خرج هایی که روی دستتان می گذارد، آگاه می کنیم.

هزینه ساخت سوله در سال 1403 چقدر است؟

پیش از راه اندازی یک سوله با هر نوع کاربری، لازم است، معلوماتی از هزینۀ ساخت سوله داشته باشیم. اطلاعات ما در مورد انواع هزینه هایی که جهت ساخت سوله، متحمل می شویم باید بروز باشد. پیش بینی نکردن مخارج سوله پیش از اجرای آن، ممکن است، خرج های بی رویه ای روی دستمان بگذارد.

وقتی از قبل حساب کار را نکرده باشیم، در انتخاب نوع سوله متناسب با کاربری هدف هم دچار مشکل می شویم. حتی بی دقتی ما در فرآیند انتخاب سوله با هزینه مناسب، امکان دارد در آینده به هزینه های نگهداری غیرضروری منجر شود.

در سال 1403، عوامل متعددی بر هزینه های ساخت سوله و اجرای اسکلت آن، دخالت دارند. قبل از اجرای سوله، طبق آیین نامه های نظام مهندسی، ناحیۀ محل سوله را در سی سال اخیر به لحاظ اعمال بارهای وارد شده بر سازه ارزیابی می کنند. بارهای اعمال شده ای که در این آیین نامه محرز می شوند از قبیل بار برف، بار باد، بار زلزله و … هستند.

با توجه به عوامل متعدد مؤثر بر هزینه ساخت سوله، برآورد نهایی هزینه آن در سال 1403 یک امر پیچیده است. این امر پیچیده به دامنه تحقیقات وسیع تری نیاز دارد. طبق یک تحقیق و تفحّص، در سال 1401، این هزینه بر حسب وزن هر یک کیلوگرم از وزن سوله، تقریبا معادل 000/22 بوده است. در سال 1402، این رقم حدودا به 000/35 تومان به ازای هر یک کیلوگرم، افزایش پیدا کرد. براساس این مقایسه، قیمت تمام شدۀ یک سوله در سال 1403 به ازای هر یک کیلوگرم مبلغی حول و حوش 000/65 تا 000/70 تومان پیش بینی می شود.

عوامل تعیین کنندۀ هزینه ساخت سوله

به غیر از شرایط بازار و تفاوت قیمتها عوامل متعددی، هزینه ساخت سوله را تعیین و تکلیف می کنند. موثرترین عوامل تعیین کننده نرخ سوله از این قرار هستند:

  • زمین محل احداث سوله  
  • موقعیت سوله                                           
  • کاربرد سوله
  • مساحت سوله
  • مصالح و متریال
  • متریال های ثانویه مثل عایق های حرارتی
  • محل قرار گرفتن تجهیزات                                                                                                                  
  •  نوع پوشش سقف                                                                                                                                                            
  • پوشش دیوارها
  • کف سازی 
  •  نصب دستگاه هایی مثل جرثقیل                                                                                                                                                   
  • وزن دهانه و ارتفاع سوله                                                                                                                                                       
  • نمای سوله
  •   هزینۀ ساخت فونداسیون (براساس شناژ میلگرد و حجم بتن)                                        ·    
  • هزینۀ حمل و نقل اجزای سوله

  طراحی سوله با توجه به نیاز کارفرما و بررسی استانداردهای لازم صورت می گیرد. سپس، تمام اقدامات لازم برای ساخت سازه و اسکلت سوله انجام می شود.

سازه های ساخته شده توسط کامیون های مخصوص حمل به محل نصب سوله ارسال می شوند. این سازه ها توسط جرثقیل و پرسنل نصب کننده، نصب و راه اندازی خواهند شد.

سازه های از پیش ساخته شده، نسبت به سازهای طراحی شده براساس نیاز مشتری قیمت کمتری دارند. چون هزینه طراحی هم در اسکلت سوله های سفارشی منظور می شود. طراحی سوله ها معمولا با نرم افزار انجام می شود.

سوله های دست دوم، هرینۀ ساخت کمتری دارند. اما در عین حال تقلب در سوله های دست دوم بیشتر شکل می گیرد. اسکلت های دست دوم، امکان دارد از موادی نامرغوب  و با استحکامی غیر استاندارد، ساخته شده باشند.

·        

هزینۀ ساخت سوله 1000 متری

هزینۀ ساخت سوله در متراژ 1000 متر، بستگی به متریال، سبک سازه و محل احداث آن و … دارد. بسته به عوامل ذکر شده، قیمت در این متراژ می تواند متفاوت باشد. سوله های در متراژ 1000 متر، بیشتر مصرف صنعتی و کارگاهی دارند.

به منظور اینکه هزینه ها، بهتر دستتان بیاید چند مثال از هزینۀ ساخت سوله در سالهای اخیر می زنیم. برای بروزرسانی هزینه ها در سال جدید باید نرخ تورم، نوسان قیمت آهن آلات و خیلی چیزهای دیگر را در نظر گرفت. اینگونه از قیمت سوله در متراژهای دیگر هم تا اندازه ای، سر در می آورید.

هزینۀ ساخت سوله با تیرآهن برای دهانه زیر 15 متر با ارتفاع 4 و 6 متراز قرار متری بین 550000 تا 600000 تومان در سال 1400، رقم می خورده است.

در سال 1400، دهانۀ 15 الی 20 متری، بین 600000 تا 650000 تومان معامله می شده است.

در همان سال، فروش ساخت سوله با ورق برای دهانه های زیر 20 متر با ارتفاع 4 متری تا 840000 تومان صورت می گرفت.

هزینۀ ساخت سولۀ 500 متری

هزینه، ساخت سوله های 500 متری بستگی به نوع کاربری، متریال وهزینۀ حمل و نقل و … دارد. 500 متری  ها غالبا جزء سوله های کوچک طبقه بندی می شوند. عمدۀ مصارف آنها جهت کارگاه های کوچک با ظرفیت اشتغال حداکثر 15 نفر است.

قیمت سوله با دهانۀ 10 متر

هزینۀ ساخت سوله با متراژ 10 متر، برای کارگاه های پرورش قارچ، گلخانه، پرورش بوقلمون و … مقرون به صرفه خواهد بود. سوله های گلخانه ای با دهانۀ 10 متر، بسیار مستحکم و کم هزینه هستند.

هزینۀ ساخت سولۀ 200 متری

هزینه ساخت سوله با متراژ 200 متر، به نوع کاربری، متریال، متراژ دهانه و ارتفاع آن بستگی دارد. سالن های ورزشی با چمن مصنوعی، استخرهای سرپوشیدۀ شنا و نمایشگاه ها از سوله هایی با همین متراژ استفاده می کنند.

برای مثال در ساخت سوله سبک با ابعاد 200 متر، دهانۀ 10 متر و ارتفاع 6 متر در سال جاری بین 100 تا 200 میلیون تومان هزینه شده است.

هزینۀ ساخت سولۀ 300 متری

هزینۀ ساخت سوله با متراژ 300 متری بستگی به موقعیت جغرافیایی محل، نوع کاربری، تجهیزات نصب و … دارد. این سوله ها برای کارگاه های کوچک و پارکینگ های جنب پاساژ مناسب هستند. اسکلت سوله هایی با این ابعاد، اساسا طراحی خیلی پیچیده ای هم ندارند. به این معنا که با هزینه طراحی کم قابل اجرا هستند.

به این ترتیب هزینه ناشی از ساخت سوله هایی با ابعاد 300 متر را هم برایتان شرح دادیم. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که در انتخاب هر ابعاد از سوله هیچ گاه روی قیمت، تکیه، نداشته باشید. چه سوله شما 300 متری و چه در ابعاد بیشتر از آن باشد، ملاک شما همواره استحکام، مقاومت و ایمنی آن باشد.

در پایان

در این مطلب به بررسی هزینه ساخت سوله در سال 1403 پرداختیم. با توجه به آنچه گفته شد، عوامل مختلفی بر این هزینه تاثیر گذار خواهد بود. به این منظور، گروه صنعتی دژکام فلز، سازنده انواع سوله فلزی و اسکلت فلزی واقع در تهران را به شما پیشنهاد می کنیم. فعالیت این مجموعه محدود به استان تهران نبوده و برای رفاه و آسودگی حال مشتریان عزیز در سراسر کشور، به سایر استان ها نیز خدمات رسانی می کند.

شما می توانید در هر جای کشور که هستید،  از جمله شهرک های صنعتی اطراف تهران از جمله عباس آباد، شریف آباد،  پاکدشت و … برای ساخت سوله اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *